x

E-Mediacje

E-mediacja to możliwość przeprowadzenia postępowania mediacyjnego bez konieczności osobistego spotkania ze stroną przeciwną oraz z mediatorem. Cały proces mediacji odbywa się on-line- za pomocą korespondencji mailowej oraz/lub rozmów telefonicznych z mediatorem.

E-mediacja sprawdza się w sytuacji, gdy z uwagi na miejsce pobytu jednej lub kilku stron trudne byłoby zorganizowanie spotkania, a także wtedy, gdy strona lub strony nie chcą lub nie mogą się spotkać.

W większości przypadków e-mediacja stanowi oszczędność czasu oraz możliwość załatwienia sprawy bez zbędnych procedur.

E-mediacja jest całkowicie poufna. 

Skutek e-mediacji jest taki sam jak tradycyjnej mediacji.

Do e-mediacji mogą być skierowane zarówno sprawy , w których toczy się postępowanie sądowe (mediacja sądowa) lub sprawy, co do których sprawa nie trafiła jeszcze do sądu (mediacja pozasądowa).

Ugoda zawarta przed mediatorem w procesie e-mediacji , a zatwierdzona później przez sąd ma skutek ugody sądowej.

Aby rozpocząć e-mediację , należy wypełnić poniższy formularz.

Wnoszę o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego w drodze e-mediacji

Wnioskodawca

Druga strona




Uwaga, przyjmowane są jedynie pliki w formatach JPG, PNG, DOC, DOCX, ODT, XLS, XLSX, ODS, PDF. Maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 4MB.


Po otrzymaniu wypełnionego wniosku mediator kontaktuje się z wnioskodawcą , ustalając dokumenty niezbędne do wszczęcia postepowania mediacyjnego. Następnie mediator kontaktuje się ze wszystkimi uczestnikami (osobami, pomiędzy którymi jest spór).
Do wszczęcia i prowadzenia mediacji niezbędna jest zgoda wszystkich uczestników.
Rozpoczęcie postępowania mediacyjnego nastąpi w ciągu 7 dni od złożenia przez wszystkich uczestników sporu pisemnych oświadczeń o wyrażeniu zgody na mediację oraz od wpłaty na konto mediatora opłaty rejestracyjnej.
Jeżeli którakolwiek strona nie wyrazi zgody na udział w mediacji , postępowanie mediacyjne nie zostanie wszczęte.
Koszty postępowania mediacyjnego w e-mediacji to opłata rejestracyjna w wysokości 200 zł + VAT oraz opłata mediacyjna ustalana indywidualnie. Opłata rejestracyjna podlega zwrotowi, jeżeli postępowanie mediacyjne nie zostanie wszczęte.

*) pola oznaczone w ten sposób, są polami wymaganymi i nie mogą pozostać puste.
**) pola oznaczone w ten sposób, jest wymagane tylko w przypadku firm.

Kontakt

MEDIATOR

Kancelaria Radcy Prawnego
mec.Agata Olędzka-Nowacka

ul. Jodłowa 9-11
95-070 Aleksandrów Łódzki

tel.: +48 726 500 777
tel.: +48 42 712 00 66

e-mail: a.nowacka@mediator-kancelaria.pl

x
Polityka Plików Cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plików cookies. Czytaj więcej.